Azt vedd, ami JÓ neked! - I love JÓ!

I love JÓ ‒ Azt, vedd ami JÓ neked szlogennel indította el a tudatos vásárlást és fogyasztást népszerűsítő szemléletformáló kampányát Veszprém megyében a Nap-Hold Egyesület.

Országszerte szaporodnak a szelektív hulladékgyűjtő szigetek, a kerékpározás sokaknak már régóta nem csupán a hétvégi kirándulást jelenti, és ugyan a gazdasági válság hatására, de csökkent az autóhasználat is. A Nap-Hold Egyesület I love JÓ kampánya pedig újabb ötleteket ad ahhoz, hogyan tehetünk még többet a környezetünkért. „Az I love JÓ kampányt azért indítottuk el, hogy felhívjuk a figyelmet a tudatos fogyasztás jelentőségére és arra, hogy tudatos vásárlónak lenni közvetlenül vagy közvetve nekünk JÓ.” – mondja Kovács Beáta, a Nap-Hold Egyesület alapító tagja. A kampány fő célja, hogy tudatosítsa a fogyasztókban, hogy minden egyes vásárlásuk egy döntés, hogy az egyéni életvitel, az egyes emberek döntései igenis hatással vannak úgy a szűkebb, mint a tágabb környezetükre. „Ha már a szlogennél tartunk, akkor JÓ hatással” – folytatja a kampány ismertetését mosolyogva Kovács Beáta. „Minden döntésünk visszahat ránk. Vannak amelyek közvetlenül és vannak amelyek közvetetten. Egy finom, egészséges ételtől azonnal jó kedvünk lesz, míg a víz, a levegő minősége egész életünkre hatással van, sőt a gyermekeink és unokáink életét is meg fogja határozni. Épp ezért fontos a fenntartható életforma kialakítása, hogy a jövőben is élvezhessük a természet szépségeit és áldásait. Bár úgy tűnhet, hogy az egyes ember fogyasztása elvész a tömegfogyasztásban, nem felejthetjük el, hogy a tömegek fogyasztása pont az egyének vásárlásából áll össze. A hatását pedig ahhoz tudom hasonlítani, mint amikor az emberre rámosolyog a postás vagy a szomszéd. Csak egy mosoly a napban, mégis jobb kedvvel megyünk tovább. Ha pedig ezt a mosolyt továbbadjuk, akkor a sajátunk mellett más napját is bearanyozzuk.”

Az október végéig tartó kampány nagyon sok praktikus, kézzel fogható tanáccsal segíti azokat, akik tudatosabban, nagyobb felelősséggel szeretnék a jövőben telepakolni a bevásárlókosarukat. Ezek a tanácsok hozzáférhetőek füzet formájában (terjesztés) valamint az interneten a www.ilovejo.hu oldalon és a kampány elérhető a Facebook-on, a www.facebook.com/ilovejoo címen.

Az interaktív weboldalon tippeket kaphatunk ahhoz, hogy hogyan legyünk tudatos vásárlók, milyen szempontok alapján válasszunk ételt és italt, mire ügyeljünk a csomagolóanyagok terén és végül, de nem utolsó sorban, hogyan őrizhetjük meg a szépségünket és varázsolhatjuk tisztává a lakást káros kemikáliák nélkül. A hasznos tanácsok mellett három játék is gondoskodik róla, hogy kedvet kapjunk a tudatos vásárláshoz. A képeslaptervező játék keretében jó példák megörökített változatait várják a szervezők, amelyek közül a legtöbb közönségszavazatot bezsebelő fotó készítője egy biciklivel lesz gazdagabb. A tudásunkat hetente újabb kérdésekkel próbára tevő kvízeket helyesen kitöltők Balaton-felvidéki hétvégét nyerhetnek, ha pedig igazán önzetlenül játszanánk, akkor elég a Facebookon lájkolnunk a kampányt és ezzel a Veszprém megyei gazdák között kiosztásra kerülő kiscsibék számát növeljük.

A kampányról

Mi a JÓ?

Az I Love JÓ ‒ Azt vedd, ami JÓ neked! kampány közvetlen célja a tudatos vásárlói attitűd erősítése és népszerűsítése, amely hozzájárul a környezet védelméhez és a fenntartható fejlődés biztosításához. Szerencsére Magyarországon is egyre többen gyűjtik szelektíven a szemetet vagy cserélik le autójukat a tömegközlekedésre, kerékpárra, emellett azonban még számos lehetőség van arra, hogy csökkentsük a környezeti ártalmakat.

Ezen lehetőségek kulcsa az egyéni felelősségvállalás. Mindenki, minden nap döntések sorozatát hozza meg, ám míg munka közben tisztában van egy-egy döntés súlyával és a rá nehezedő felelősséggel, addig vásárlásai során hajlamos erről megfeledkezni. Az I Love JÓ a személyes felelősségvállalásra szeretné felhívni a figyelmet, hogy a választás eszköz, hogy ezek a döntések közvetlenül is JÓT hoznak a konyhára.

Kinek JÓ?

A kampány fő célcsoportja a Veszprém megyei 18-30 év közötti fiatalok. A szervezők reményei szerint a kampány üzenete minél szélesebb rétegeket fog elérni, Cialis women fókuszunkban mégis az említett csoport áll. Ennek oka, hogy ez az a korosztály, amelyik már aktívan részt viagracanada-onlinerx vesz a fogyasztásban, de még nincs kialakult vásárlói attitűdje, nincsenek berögzült szokásaik, így könnyebben beépíthető életükbe a tudatos vásárlói attitűd. Ezt a célt szolgálja a kampány közvetlen hangvétele és a rengeteg praktikus tanács, amelyek közül mindenki maga döntheti el, hogy mit próbál ki, ezáltal tudatosabb vásárlóvá válhat és élete részévé teheti a JÓt.

A négy legfőbb JÓ

Az I love JÓ ‒ Azt vedd, ami JÓ neked kampány célja a fenntartható életmód és az ehhez kapcsolódó viselkedésminták népszerűsítése. A szemléletformáló kampánynak négy fő üzenete van, amiket több nagy téma köré építettek fel.

JÓ=

– természetes összetevőket tartalmaz

– helyi termék

– amire tényleg szükség van

– nincs feleslegesen csomagolva

Reklámok

Naponta jelennek meg új termékek és az azokat népszerűsítő reklámok, amelyek zöme épp hogy érinti a termék jellemzőit, helyette a vásárlók érzelmeire hatva próbálják eladni az adott terméket. A kritikus reklámszemlélet mellett azonban ki kell emelni, hogy az életben nem a fogyasztás a legjobb dolog, sőt a legjobbak – a szeretet, a közösség, az önmegvalósítás – ingyen vannak.

Csomagolás

A hulladék hegyek ellen a kevesebb szemét viagra and red wine termelése a leghatékonyabb fegyver. A szelektíven gyűjtött szemetet is el kell vinni a hulladékgyűjtő -szigetre, amit onnét el kell szállítani, fel kell dolgozni. Ehelyett nyújtanak jobb megoldást a kevesebb vagy újra felhasználható anyagba csomagolt termékek. A piacon vásárláskor pedig a saját edények.

Étel és ital

Enni inni kell, de nem mindegy, hogy mit. A boltok polcai roskadoznak a különböző termékektől, a hűtőpultok tele vannak egzotikus zöldségekkel és gyümölcsökkel, ám kérdés, hogy erre mind szükség van-e? A helyben termelt élelmiszer vásárlásával nem csak a hazai gazdaság kap támogatást, de a kisebb szállítási és tárolási kapacitás révén a környezetet is kisebb terhelés éri.

Szépség és Tisztaság

A szépség- és tisztaságipar nem csak ígéretekkel, de elvárásokkal is folyamatosan bombázza a fogyasztókat, akik pharmacie prix du cialis ezen elvárások mentén fogynak, fehérítenek, ránctalanítanak, baktérium mentesítenek, vegyszerek hadával körbevéve magukat. A szépség azonban nem a vegyipar terméke, hanem belülről fakad. Az ápoltsághoz és a tiszta környezethez minden megtalálható a természetben.

JÓ játékok

A kampány célja komoly, azért egy kis játékból nem lehet baj. Az I love JÓ weboldalán (www.ilovejo.hu) és Facebook profilján (www.facebook.com/ilovejo) folyamatosan fut három játék, amelyekkel a játékosok nem csak hasznos információkhoz jutnak, de még másokkal is JÓt tehetnek.

  1. Képeslaptervezés
    A jó példa ragadós. Erre a játékra jó példákat bemutató fotókkal pályázhatnak, amelyek közül a közönség választja majd ki a győztest, aki az erkölcsi győzelem mellett egy biciklivel is gazdagabb lesz. Emellett a szakmailag legjobbnak ítélt négy alkotás freecardon is megjelenik, amelyet a kampány végén Veszprém megyében kerül majd terjesztésre.
  1. Csibeosztás

Néha egy gesztus is elég a JÓ cselekedethez. Így van ez a Csibeosztó játéknál is, amely keretében a kampány végén kendermagos csibéket osztanak szét a Veszprém megyei gazdák között. Ez nekik bevételt, a vásárlóknak pedig magyar csirkehúst és tojást jelent. Hogy hány indiaonline-pharmarx darab csibe jut a gazdáknak, az az internetezőkön múlik, akiknek csupán annyi a dolguk, http://indiaonline-pharmarx.com/ hogy lájkolják az I love JÓt a Facebookon. A szabály egyszerű: tíz rajongó=egy csibe.

  1. Kvíz

Az október 31-ig futó kvízjátékban már három helyes válasz után ajándék jár, a legtöbb jó választ beküldő játékosok között pedig Balaton-felvidéki hétvégét sorsolnak ki.

Az egyesületről

A Nap-Hold Egyesület

A Nap-Hold Egyesület 2008-ban alakult. Fő célkitűzése a Veszprém megye és kiemelten a tapolcai kistérség természeti és történeti értékeinek megóvása és szélesebb közönséggel való megismertetése, elsődlegesen a gyermekeknek és az ifjúságnak, mint a jövő letéteményeseinek környezettudatos életmódra való nevelése, a közösséget építő magatartásformák terjesztése, a szabadidő tartalmas és egészséges eltöltésének ismert és kevésbé ismert közösségi formáinak kialakítása. Az elmúlt években az Egyesület számos kulturális, ismeretterjesztő és szabadidős programot szervezett a Szent György-hegyen és környékén, amelyek nem csak a környékbeli iskolásoknak nyújtottak tartalmas szórakozást, de a térségbe látogató turisták is megismerhették a környék kultúráját és természeti szépségeit.

További információk:

Kovács Beáta Nap-Hold Egyesület, kovacsbeata@nap-hold.hu, tel.: 20 824 5682