Mágika Tanyája - Művészetek Völgye

2006 volt az első év, hogy eljutottam a Művészetek Völgyébe. Hallottam már róla korábban is, de valahogy nem hozta úgy a sors, hogy eljussak oda. Vagy a társaság nem akart összejönni, vagy az időpont nem volt megfelelő, mindenesetre az első völgyes kirándulás kicsit nehezen jött össze. Aztán egy balatoni nyaralás alkalmával vittük a lovainkat is ( a bicikliket) és jó alaposan megnéztük a térképet, melyről kiderült, hogy Pálkövéről “átellenben” bizony igazán nem olyan nagy távolság áttekerni a Völgybe. Első alaklommal csak egy napot szántunk az ismerkedésre, de legközelebb már sátrat is vittünk. Tekerve viszonylag hamar átértünk, de azért jó lett volna, ha ismerünk egy picinykével közelebbi helyet is a Völgyhöz, ami még nincs annyira a sűrűben. Most már tudok egy helyet…
Mágika története a Völggyel kezdődött. Azt hiszem, mikor a kezdetek kezdetén még Zeller Ágiként Taliándörögdre ment, akkori pesti élete mellett nem gondolta volna, hogy egyszer az élete Mágikaként fog folytatódni.

Kedves Mágika!

Mikor tavasszal Ida szólt, hogy talált egy izgalmas kis helyet, meg kellene nézni, kíváncsivá tett, hogy mi hozta ennyire lázba. Rákerestem a neten – „Mágika Tanyája” – a fotók meggyőztek, nem mindennapi helyre fogunk elmenni!

Az időjárás akkor olyan volt, mint mostanában a hangulatom: kiszámíthatatlan, esős, borongós. Mikor indultunk, nálad még szakadt az eső, mire odaértünk hozzád, gyönyörű napsütéses meleg volt. Kicsi házikó üdezöld tengeren, egy hangos szőrpamacs (csak Tinsa meg ne sértődjön!) és egy kedves mosoly fogadott minket. Azt hittem, egy félórás vizit és néhány elkattintott fénykép lesz az egész, de röpültek a percek és elvarázsolt minket Mágika.

Meséltél a múltadról, hogy miként is kerültél Diszelre. Hogy a pesti lány nyaranta Dörögdre költözött és egyre nehezebben ment vissza. Aztán úgy hozta a sors, hogy éppen akkor, mikor gyorsan döntened kellett- merre tovább, találtál egy pici, omladozó házat Diszelen. Ekkor már „gyakorló” Mágika voltál. Nem riadtál meg a nehézségektől, előjött belőled a belsőépítész-művész-dizájner és életre keltetted a Tanyát. No meg a Retro Anyagcserét, az Öreganyád Padlását és a Sisa-Mica Teraszt. Nehéz volt elképzelni, hogy a ház a teljes pusztulás szélén állt. Ott bent minden négyzetcentije nagyon is élő volt, teli kincsekkel és mesékkel. Megmutattad a Retro Anyagcsere Galériát, ahol sok-sok régi, de használható holmi vár gazdára más használható holmiért cserébe, hiszen: anyag-csere! Az Öreganyád Padlásán megnézhettük az általad összegyűjtött kincseket. Az egyik első szerzeményedet, az írógépet, a mackót, a képeket, képeslapokat a kedvenc kancsóidat. Mindazt, amitől igazán Mágika lettél.

A Sisa-Mica Teraszon meséltél a nyarakról: visszatérő táborozók, gyerekek, felnőttek jönnek sátorozni hozzád. Képzőművészeti, nyelvi táborokat szervezel vagy épp megpróbálod a luxusszállókból hozzád tévedt marslakóknak megmutatni, miként is kell a Csobánc lábánál önmagunkra és egymásra figyelve élni.

A Tanya idilli sátorozóhely. Füves kertedben függőágy, a melléképületekben pici konyha és illemhely található. A párnákkal megrakott, félbevágott kád tökéletes relaxáló hely, a sütögetőnél és a szín alatt beszélgetve pedig elröpülnek az órák. Eszembe jutott, milyen jó lehet most a panorámás zuhanyzódat használni! A Csobánc lábánál, gyönyörű panorámával a szabad ég alatt. És milyen jó lehet langymeleg éjszakán a sátor mellé kifeküdve nézni a hullócsillagokat… közben kívánni valamit!

Sok visszatérő barátot és még több új vendéget kívánok Neked!

Orsi

Tipp! Ha nem akarsz sok pénzt költeni egy nyaralásra, hétvégi kikapcsolódásra, Mágika Tanyáján a helyed: ez Magyarország legolcsóbb sátorozó helye rengeteg extrával! Bővebb információt a www.magikatanyaja.hu oldalon vagy facebookon találsz. Cím: 8297 Tapolca-Diszel, Szabó Ervin utca 29. Mágikát és kincseit megtalálod vasárnaponként a Liliomkertben is.