„Nyár, dinnye, szeletem…” – kampány indult a magyar dinnye népszerűsítéséért
A szokásosnál korábban, már június végén megjelent a hazai dinnye a boltokban és a piacokon, és várhatóan egészen szeptember közepéig elérhető lesz a sokak által kedvelt nyári gyümölcs. A meleg hónapokban elsősorban víztartalma miatt kedvelt ízletes csemege népszerűsítésére országos kóstoltató kampányt szervez az Agrármarketing Centrum.
Nincs nyár magyar dinnye nélkül, legyen a szezon legnépszerűbb idénygyümölcse idén is – fogalmazott Feldman Zsolt, az Agrárminisztérium mezőgazdaságért és vidékfejlesztésért felelős államtitkára. – A piachoz sikeresen alkalmazkodó termelők, a szemléletváltást segítő szakmai szervezetek, folyamatos kormányzati támogatás és következetes marketingmunka kell ahhoz, hogy a fogyasztók számára jó minőségben, megfelelő mennyiségben legyen elérhető a dinnye. A mezőgazdaság számára egyik oldalon oly sok gondot okozó mind forróbb hazai nyarak és a szerencsére mind tudatosabb, egészségesebb élelmiszerfogyasztási trendek a piaci oldalról erősítik a hazai termelők értékesítési lehetőségeit. A termőterület is folyamatosan bővül, 2024-ben 3.665 hektáron folyik a termelés, mely a tavalyi 2.821 hektáros területhez képest 30%-os növekedést jelent – tette hozzá.
Sajtótájkoztató a magyar dinnye népszerűsítéséért
Az Agrármarketing Centrum több mint egy évtizede, évről-évre szervez kóstoltató kampányt a sokak által kedvelt nyári gyümölcs promótálására. A Társaság ügyvezetője, Ondré Péter beszédében kiemelte: a dinnyefogyasztási szokások sokat változtak az elmúlt években, hiszen egyre népszerűbbek a kisméretű, sárgabélű vagy mag nélküli változatok. A szakember hozzátette: az Agrármarketing Centrum a kampány során hat helyszínen, többek között a Balaton-parton, illetve közösségi tereken biztosít lehetőséget arra, hogy megkóstolják az ízletes gyümölcsöt, valamint 2024. augusztus 1-8. között nyereményjátékot is hirdetnek. A felhívást a Társaság TikTok oldalán találhatják meg a játékos kedvű érdeklődők.
Az idei idénygyümölcs szezonra a hektikusság jellemző, hiszen az éghajlatváltozás gyakorlatilag minden ágazatban érezteti a hatását. Ezt már Apáti Ferenc, a FruitVeb Zöldség-Gyümölcs Szakmaközi Szervezet elnöke mondta el a sajtótájékoztatón. Hozzátette: ma már a gazdáknak számos olyan eszközt be kell vetni az időjárás viszontagságai ellen, amelyekre korábban nem volt szükség, hiszen a megfelelő termésmennyiség elengedhetetlen fagy- és jégvédelem, valamint kielégítő öntözés nélkül.
Megkérdeztünk egy dinnyetermelőt is, milyennek ítélik meg az idei szezont:
Agrárvállalkozásként az általunk előállított egyik termény a dinnye, amit családunkkal több, mint 40 éve termesztünk jelenleg 5 hektárnyi területen a Tisza-tó környékén. Az idei év sem volt egyszerű, hamarabb indult a hazai dinnye szezon, és az időjárási viszonyok miatt hamarabb is lesz vége. Együtt kell élni azzal, hogy sok esetben nem mi döntünk, azonban minden tőlünk telhetőt meg kell tenni, hogy a legjobbat hozzuk ki a szezonból. Minden év más, minden évben jobbak akarunk lenni. Ehhez tanulni, fejlődni és szeretni kell. Ettől lesz jó a dinnye is.” Tóth Diána, Farmer Lánya
Szállításra várva – frissen leszüretelt dinnyék a Farmer Lánya birtokán
Göcző Mátyás, a Magyar Dinnyetermelők Egyesületének elnöke azt az örvendetes tendenciát osztotta meg a hallgatósággal, hogy 2010 óta 4,5 kilogrammal nőtt az átlagos dinnyefogyasztás a tudatosabb és egészségesebb étrendnek és életmódnak köszönhetően. Így ma már Magyarországon átlagosan 13 kg/fő az éves dinnyefogyasztás mennyisége. A szakember hozzátette, hogy a kereslet alakulásában nagy szerepe van az időjárásnak: melegebb nyarakon több, hűvösebbeken kevesebb fogy. A fogyasztói szokások folyamatosan változnak, egyre erősebb a kereslet a kisebb, 4- 6 kilós, valamint a magszegény görögdinnyék iránt. Keresettek a sötét csíkos, 4-8 kilós dinnyék is, amelyek nagy része az áruházláncokban talál gazdára.
Kóstoltatás és nyereményjáték
Az Agrármarketing Centrum augusztus 13-ig összesen hat helyszínen (Gárdonyi strand, Diási Játékstrand – Gyenesdiás, Erzsébet tábor – Zánka, Sport 11 Újbuda, Tisza-tavi Ökocentrum, Erzsébet tábor – Fonyódliget) kóstoltat görög- és sárgadinnyét. A pontos időpontok és helyszínek megtalálhatóak az Agrármarketing Centrum honlapján és facebook oldalán. Ezen kívül a Társaság nyereményjátok is hirdet saját TikTok csatornáján, 2024. augugsztus 1-8 között. Ennek során, a játékfelhívást tartalmazó poszt alatti kommentben a résztvevőknek egy két soros rímet kell írni, amiben a dinnye szó szerepel. A versengés eredményhirdetése augusztus 9-én lesz, a fődíj egy értékes gyümölcsprés, két további játékos pedig AMC ajándékcsomagot nyer.
Forrás (kép és szöveg): AMC, Farmer Lánya, Unsplash
Ne maradj le újdonságainkról, iratkozz fel Frissen Vidékről hírlevelünkre!
Neked ajánljuk
12 lakberendezési üzlet, ahol a vidéki stílus garantált
Bár a vidéki stílus egy konkrét kategória, de többféle változata,...
Beszélgessünk a szőnyegekről – interjú egy igazán otthonos témában
Akár otthon dolgozunk, akár csak pihenni térünk haza, az ősz mindig...
Egy téli kedvenc, a gesztenyepüré rövid története
Karácsonyi vásárokban andalogva anyukám mindig gyermekkora sült...
A karácsonyfa története
Minden évben illatos, frissen vágott fenyő áll a nappaliban csodás...
Gesztenyekrémleves, ahogy mi szeretjük
Egy igazán finom téli melengető leves elkészítését szeretnénk most...
Sütőtökkrémleves, az őszi napok tökéletes fogása
Vannak az ősznek egyértelmű jelei, ilyen például egy tányér gőzölgő...