Seacon Europe – innovációval a fenntartható jövőért

Életünk

Digitális megoldások a versenyképesebb vállalkozásokért

A Seacon Europe több mint két évtizede van jelen az informatikai és szoftverfejlesztési piacon. Hiszünk abban, hogy a digitalizáció nem öncélú, hanem egy eszköz arra, hogy a mindennapi működés átláthatóbb-, fenntarthatóbb- és versenyképesebb legyen – legyen szó bármely iparágról.

Hitvallásunk szerint célunk, hogy rendszereinkkel támogassuk a vállalkozások fejlődését, átláthatóbbá tegyük a termékek útját és mindezzel hozzájáruljunk egy fenntarthatóbb- és tudatosabb gazdasági környezet kialakításához.

Zelna borászat, Mérmű Stúdió, vidéki otthon, Balatonfüred

Digitális címkék és interaktív QR-kódok: a Product Broker

A Product Broker egy felhőalapú digitális címke- és információs platform, amely lehetővé teszi, hogy a fogyasztók hiteles és részletes képet kapjanak egy-egy termékről. Az interaktív QR-kód mögött nem csupán száraz adatok rejlenek, hanem egy komplett történet: az összetevőktől és allergénektől kezdve a gyártási időn és tárolási javaslatokon át egészen a felhasználási ötletekig, ételpárosításokig vagy akár a fenntarthatósági információkig.

„A mai fogyasztók egyre tudatosabbak, kíváncsibbak és igényesebbek. Szeretnék tudni, hogy az a termék, amit elfogyasztanak majd, honnan származik, miből és hogyan készül, kik készítik, milyen hatással van a környezetre és mi a története. Ezt a növekvő tudatosságot vettük figyelembe, mikor megszületett a Product Broker ötlete.” – mondta el Haraszti Mária, a Seacon Europe termékmenedzsere.”

Hirdetés
Zelna borászat, Mérmű stúdió, rusztikus lakberendezési ötletek,

 Egy egyszerű QR-kód általában egy statikus weboldalra, webshopra, PDF-re vagy videóra irányít – ez passzív, egyirányú kommunikáció. A Product Broker ugyanakkor nem „csak egy QR-kód”, hanem egy intelligens, interaktív, biztonságos és dinamikus kommunikációs platform a gyártó és a fogyasztó között. A digitális címke ráadásul rugalmas: folyamatosan bővíthető, frissíthető és képes interaktív élménnyé alakítani a vásárlást.”

A fogyasztók egyre több hiteles információt várnak a termékekről, miközben az okostelefonok elterjedése és a fenntarthatósági elvárások lehetővé teszik ezek könnyű és papírmentes elérését. Emellett a szigorodó szabályozások és a versenyhelyzet miatt a digitális címke már nem extra, hanem alapvető eszköz a bizalomépítésben és a piaci előny megszerzésében.

Digitalizáció a gyakorlatban

Haraszti Mária közvetlen üzenetet is megfogalmazott a gyártók részére: „Ne a változástól félj, hanem attól, hogy kimaradsz belőle! A digitalizáció segít jobban megérteni a vásárlóidat, erősebb kapcsolatot építeni velük, és közben időt, pénzt takarít meg. Kis lépésekkel is el lehet indulni, és azonnal láthatóvá válik az eredmény: több adat, több élmény, nagyobb érték a terméked mögött.”

 A digitális címkék nyújtotta lehetőségeket ma már nemcsak az élelmiszeriparban, hanem számos más területen is sikerrel alkalmazzák. Egyik kiemelt partnerünk, Csetvei Krisztina borász, a móri borvidék kiemelkedő képviselője, az elsők között ismerte fel a Product Broker-ben rejlő potenciált.

Zelna borászat, Mérmű stúdió, Balatonfüred, vidéki otthon

 „Sajnos nem tud mindenki a pincéhez látogatni, ezért igyekszünk bővebb információval, élményeink megosztásával eljutni a vevőinkhez. A „vineyard to table” koncepció bemutatása így fotókkal, rövid leírásokkal, zenével talán még közelebb viszi a vendégeinket magához a szőlőhöz és talán kicsit hozzánk is. – foglalta össze Kriszti motivációjukat a Product Broker-rel kapcsolatosan.

 „Idén szeptemberben debütált az első digitális címkével, interaktív QR-kóddal ellátott borunk (RAW/ka Rege), ahol nem elrejtve, hanem a címke közepén, jól kiemelve látható a borospalackon a QR kód.”

A borászati iparág az elmúlt években jelentős átalakuláson ment keresztül, amelynek egyik legmeghatározóbb hajtóereje a digitalizáció, amely elősegíti a nyomonkövethetőséget, az átláthatóságot és a fogyasztói élmény megteremtését is. „A digitális címkékben hatalmas lehetőséget látok, bár magam is most ismerkedem velük. Biztos vagyok benne, hogy sokkal szélesebb körben használhatók majd, mint amire ma gondolunk. Számomra most az a legfontosabb, hogy a szőlőt, az emberi tényezőt, az évjáratot, a terroirt és az egész életérzést közelebb tudjam vinni a fogyasztókhoz. Olyan élményt szeretnék adni, ami kedvet csinál a személyes találkozáshoz – mert a valódi válasz ott rejlik.” – összegezte a digitalizáció borászati jellegű fontosságát Csetvei Krisztina.

A digitalizáció nem cél, hanem eszköz

Eszköz arra, hogy közelebb hozzuk egymáshoz a gyártót és a fogyasztót, a hagyományt és az innovációt. A Seacon Europe a Product Broker és más fejlesztései révén abban hisz, hogy a technológia akkor válik igazán értékessé, ha emberi élményt teremt és hozzájárul egy tudatosabb, fenntarthatóbb jövőhöz.

Szerző: Varga Karola

Fotó: Seacon Europe, Csetvei Krisztina

Neked ajánljuk

Legújabb cikkeink

Kövess minket

A legújabb tartalmak várnak Rád!

Legolvasottabb

Szerintünk

Hírlevél

Iratkozz fel a FRISSEN VIDÉKRŐL hírlevelünkre, hogy ne maradj le újdonságainkról!